tiistai 29. maaliskuuta 2011

Kirjastokäynti kannattaa aina

Tarkoitukseni oli vain piipahtaa kirjaston lehtilukusalissa lukemassa uuden Imagen kansijuttu Samuli Putrosta, mutta samalla reissulla sattui monta mukavaa asiaa:

1) Löysin viikkolainahyllystä Siri Hustvedtin Vapisevan naisen, jonka olen halunnut lukea jo pitkään (tietysti, kun se on Hustvedtia). Viikkolaina on kyllä ihan paras kirjastoidea, kerrankin on mahdollista saada uutuuskirjoja luettavaksi ilman varaamista ja viikkokausien jonotusta. Pisteet kirjastolle!

2) Kirjaston aulan BookCrossing-hyllystä nappasin kyytiin Arundhati Royn Joutavuuksien jumalan, josta sattumoisiin juttelin ystäväni kanssa muutama päivä sitten. Olen kuullut kirjasta paljon kehuja, joten odotan lukukokemusta innolla.

3) Kirjaston aulassa oli portugalilaisen käsityön näyttely. En erityisemmin kiinnostunut huiveista ja puujakkaroista (kauniita ja värikkäitä ne toki olivat), mutta pidän Portugalista noin yleisesti. Olen muutaman vuoden sisällä käynyt siellä kolmesti, ja aina olen ollut onnellinen. No, jos totta puhutaan niin olen aina onnellinen ollessani matkalla, mutta Portugali on kuitenkin vallannut pienen nurkan sydämestäni.

4) Kuljin paluumatkalla ohi tanssisalin, jonka mainosjulisteesta ilmeni että siellä voi harrastaa balletonea. Balletonesta juttelin ystäväni kanssa viime viikolla, kun Black Swan -elokuva aiheutti akuutin balettiharrastuskaipuun. Olin ajatellut etsiväni netistä paikkoja, jossa lajia voi harrastaa, mutta se oli tietenkin unohtunut. Nyt paikka tuli vastaan ihan itsestään.

Noin monta hauskaa sattumaa yhdellä kirjastoreissulla - enkä oikeastaan edes usko sattumiin. Everything happens for a reason, sanottiin siinä yhdessä tv-sarjassakin.

2 kommenttia:

  1. Niin tosiaan on! Eikä tule lainattua liikaa kirjoja kerralla, kun tietää että on vain viikko aikaa lukea.

    VastaaPoista